Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü, 112 Acil Çağrı Merkezini kullanamayan İşitme Engelli bireylerin sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak ve sağlık hizmeti sunumunda oluşabilecek iletişim sorunlarını ortadan kaldırmak amacı ile işaret dilinde 7/24 görüntülü destek veren Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi’ni (ESİM) hizmete sunmuştur.
ESİM Projesi ile işitme engelli vatandaşlarımız kişisel akıllı telefonlarına ücretsiz olarak indirebilecekleri mobil uygulamada yer alan özellikler aracılığıyla 112 Acil Servise anında bildirimde bulunabilir, işaret dili ile görüntülü konuşma yapabilir, GPS kullanarak konum ve olay yeri fotoğrafı gönderebilirler.
Böylelikle iletişim sorunu ortadan kaldırılarak konumu ve durumu belirlenen işitme engelli hastanın bulunduğu olay yerine hızlı bir şekilde acil müdahale ekibi ve ambulans yönlendirilir. İnternet üzerinden çalışan bu mobil uygulama internet bağlantısının bulunmadığı anda da SMS üzerinden koordinat göndererek ESİM ile bağlantı kurabilir. SMS ücretleri bakanlık tarafından karşılanmaktadır.
İşitme engelli vatandaşlarımıza ESİM aracılığı ile 112 Acil Ambulans hizmeti yanında tercüme hizmetiyle de Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nden (MHRS) randevu verilmektedir.
Bu projenin amacı; işaret dili bilen personellerden oluşan bir iletişim merkezinden, son teknoloji mobil uygulamalar aracılığıyla işitme engelli vatandaşların her an ve her yerden görüntülü görüşme yaparak her türlü sağlık hizmetlerinden faydalanmasını sağlamak ve onların hayatlarını kolaylaştırmaktır.
ESİM projesi, karşılaştığı sağlık sorununda konuşamadığı için sorununu ifade edemeyen işitme engellilerin en zor anlarında yanlarında olup kolaylıkla iletişim kurmasını sağlayarak sorununu gidermekte ve işitme engellinin bağımsızca yaşam sürdürmesine fayda sağlamaktadır.